Kütüphane Rehberliği / Bilgi Okuryazarlığı - 2

 

2. Sınıflar İçin

*** "FORM KODU" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.

FORM ADI

HEDEFLER

KAZANIM

UYGULAMA

MALZEME

SÜRE

DÜZEY

FORM KODU

Kitap Ayracı

  • Kitap ayracının özelliklerini tanıma,
  • Kitap ayracını kullanacağı yerleri tanımlama
  • Kitap ayracını kullanma becerilerini geliştirme
  • Kütüphane kurallarını öğrenme

Kütüphane kurallarını öğrenir

Kitap ayracını kullanır

Bir malzemenin farklı kullanım alanlarını olabileceğini farkeder

(Örn. Cetvel olarak kullanılabilir)

Kütüphane kuralları öğrencilerle birlikte belirlenir

Kitap ayracının kullanım alanlarını sorgulanır.

Her bir öğrenciye formları dağıtılır.

Kendi kitap ayraçlarını tasarımlamasını istenir

Çalışmasını bitiren öğrenci kitap ayracını  kesip kartona yapıştırmaları belirtilir.

Karton

Makas

Boya kalemi

Yapıştırıcı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-1

Yer Etiketleri

 

  • Sınıflandırma numarasını öğrenme
  • Yer etiketlerinin üzerinde işaretleri öğrenme
  • Okuma kitaplarını tanıma, bulma
  • Alfabetik sıralamayı öğrenme

Her kitabın konusuna göre ayrıldığını öğrenir

Yer etiketlerinin özelliklerini tanır

Yer etiketlerini tanımlar

Sınıflandırmayı kavrar

Alfabetik sıralamayı öğrenir

Yer etiketi üzerindeki işaretler tanımlanır.

Alfabetik sıralama özellikleri aktarılır ve harf sıralaması yaptırılır.

Yazar soyadları alfabetik olarak sıralanır

Yer etiketleri yazar soyadına göre sıralama uygulaması yapılır

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-2

Okuma Kitapları

  • Okuma kitaplarını öğrenme
  • Kitap kapağı özelliklerini tanıma

Okuma kitapları özelliklerini öğrenir

Yazar, kitap adı kavramlarını öğrenir

Kitap kapağı özelliklerini öğrenir

Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır

Yazar ve kitap adı kavramları hatırlatılır

Öğrenci seviyesine uygun okuma kitapları dağıtılır

Öğrenciler okuma kitaplarını inceler

İncelenen kitabın kapağı tasarımlanır

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-6

Okuma Kitabı Bölümleri

  • Okuma kitaplarının bölümlerini öğrenme
  • Kitap kapağı özelliklerini tanıma

Okuma kitapları özelliklerini öğrenir

Yazar, kitap adı kavramlarını öğrenir

Kitap kapağı özelliklerini öğrenir

Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır

Form üzerindeki kitap adı ve yazar ismi belirtilir

Farklı kitap kapakları gösterilir

Bu kitaplardaki yazar ve kitap adları tanıtılır

Öğrenciler okuma kitabı seçer, inceler ve form üzerine seçtiği kitabın yazarını adını yazar

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-7 

Kitap Adları

  • Kitap kapaklarının estetik özelliklerini kavrama
  • İç kapağı tanıma
  • Kitap adını tanımlama
  • Alfabetik sıralama

Farklı tip kitap adlarını tanımlar

İç kapağı öğrenir

Düzenli olarak bilgi aktarır

Alfabetik sıralama yapar

Form üzerine dört adet kitap kapağı tasarımlanır/eklenir

Öğrencilerden kitap adlarını aşağıya alfabetik yazması istenir

Kapakları renklendirmesi istenir

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-8 

Kitap Adları

  • Kitap kapaklarının estetik özelliklerini kavrama
  • İç kapağı tanıma
  • Kitap adını tanımlama
  • Alfabetik sıralama

Farklı tip kitap kapaklarını öğrenir

İç kapağı öğrenir

Düzenli olarak bilgi aktarır

Alfabetik sıralama yapar

Öğrenciler okuma kitapları bölümünden 3’er kitap seçer

Seçtiği kitapların adlarını alfabetik sıralayarak forma aktarır

Bir kitabın kapağını formda resimler

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-9

Yazar Adları

  • Kitap kapaklarının estetik özelliklerini kavrama
  • İç kapağı tanıma
  • Yazar adını tanımlama
  • Alfabetik sıralama

Farklı tip yazar adlarını tanımlar

İç kapağı öğrenir

Düzenli olarak bilgi aktarır

Alfabetik sıralama yapar

Form üzerine dört adet kitap kapağı tasarımlanır/eklenir

Öğrencilerden yazar soyadlarını aşağıya alfabetik yazması istenir

Kapakları renklendirmesi istenir

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-10

Ressam

  • Ressam kavramını öğrenme
  • Bir kitabın oluşumunda emeği geçenleri kavrama
  • Bağımsız kitap seçme

Kitapları resimleyenin önemini kavrar

Yazar ve ressamı tanımlar

Kitap kapağı özelliklerini öğrenir

Ressam kimdir? Ne iş yapar? Sorgulaması ile öğrencilerden cevaplar alınır.

Gelen cevaplardan ortak düşünceler vurgulanır.

Her öğrenci 3 tane kitap seçer

Seçtiği kitapların yazar ve ressamlarını tanımlar

Seçtiği bir kitabın kapağını tasarımlar, yazar ve ressamını da ekler 

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-11

Okuma Kitapları Detayları

  • Kitap adını kavrama
  • Kitapta geçen kahraman/ları tanımlama
  • Yaratıcılığını keşfetme
  • Bağımsız kitap seçme

Kitap adını öğrenir

Bağımsız kitap seçer

Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır

Her öğrenci 3 tane resimli kitap seçer

Seçtiği kitabın adını tanımlar

Seçtiği kitapları inceler

Karakterinin özelliklerini yansıtacak resim yapar

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-13

Okuma Kitapları Detayları

  • Kitap ve yazar adını kavrama
  • Yaratıcılığını keşfetme
  • Tahminde bulunma

Kitap adını ve yazar adını öğrenir

Resme bakarak tahminde bulunur

Yaratıcılığını gösterir

Forma bir hikayenin/masalın resmi konulur

Öğrencilerden adı ve yazarı konusunda tahminde bulunması istenir

Her öğrencinin kendi bulduğu kitap ve yazar adı ile kapağı tamamlanması istenir

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-14

Okuma Kitapları Detayları

  • Kitap ve yazar adını kavrama
  • Kitapta geçen kahraman/ları tanımlama
  • Yaratıcılığını keşfetme
  • Bağımsız kitap seçme
  • Duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade etme

Kitap adını ve yazar adını öğrenir

Bağımsız kitap seçer

Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır

Duygu ve düşüncelerini ifade eder

Her öğrenci 1 tane okuma kitabı seçer

Seçtiği kitabın adını, yazarını, karakterini tanımlar

Hoşuna giden karakterin özelliklerini nedenleriyle belirtir

Karakterinin özelliklerini yansıtacak resim yapar

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-15

Resimli Kitaplar

  • Resimli kitapların özelliklerini tanıma
  • Bir hikayeyi bütün olarak inceleyebilme
  • Aklında kalanlarla önemli gördüğü noktayı vurgulama
  • Bağımsız kitap seçme
  • Duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade etme

Resimli kitapları tanır

Bağımsız kitap seçer

Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır

Duygu ve düşüncelerini ifade eder

Resimli kitapların özellikleri vurgulanır

Öğrenci seviyesine uygun bir resimli kitap öğrencilere okunur/ anlatılır

Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir

Öğrenci dinlediği resimli kitabın en hoşuna giden karakterini resimler

Bağımsız bir kitap seçer ve tanımlar

Boya kalemi

Hikaye kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-16

Resimli Kitaplar ve Diziler

  • Resimli kitapların özelliklerini tanıma
  • Bir hikayeyi bütün olarak inceleyebilme
  • Aklında kalanlarla önemli gördüğü noktayı vurgulama
  • Duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade etme

Resimli kitapları tanır

Dinleme alışkanlığı kazanır

Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır

Duygu ve düşüncelerini ifade eder

Öğrenci seviyesine uygun bir okuma kitabı öğrencilere okunur/ anlatılır

Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir

Öğrenci dinlediği resimli kitabı sırasıyla resimler

Boya kalemi

Hikaye kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-18

Araştırma Kitapları – Yer Etiketleri

  • Konu numarası kavramını öğrenme
  • Yer etiketinin özelliklerini öğrenme
  • Konu sıralamasını öğrenme

Her kitabın bir konusu olduğunu öğrenir

Yer etiketini oluşturan parçaları öğrenir

Konu sıralamasını öğrenir

Araştırma kitapları tanıtılır

Konu numarasının önemi vurgulanır

Yer etiketinin özellikleri aktarılır

Öğrenciler örnek yer etiketleri sıralaması yapar

Boya kalemi

Araştırma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-22

Araştırma Kitapları

  • Araştırma kitaplarını öğrenme
  • Yazar ve kitap adını öğrenme
  • Araştırma kitabını tanımlama

Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir

Kitap ve yazar adını öğrenir

Tahminde bulunur

Yaratıcılığını kullanır

Forma bir araştırma kitabı kapağı yerleştirilir

Araştırma kitapları tanıtılır

Yazar ve kitap adı kavramları aktarılır

Okuma kitabından farklılığı vurgulanır

Resme göre kitabın ismini vermesi istenir

Boya kalemi

Araştırma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-23

Araştırma Kitapları Bölümleri

  • Araştırma kitaplarını öğrenme
  • Yazar ve kitap adını öğrenme
  • Araştırma kitabını tanımlama
  • Kütüphanenin farklı bölümlerini kavrama
  • Bağımsız kitap seçme

Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir

Kitap ve yazar adını öğrenir

Araştırma kitaplarını ve kütüphaneyi tanır

Forma bir araştırma kitabı kapağı yerleştirilir

Yazar ve kitap adı kavramları aktarılır

Araştırma kitapları bölümünden kitap seçmesi istenir

Yazar ve kitap adlarını  yazması istenir

Boya kalemi

Araştırma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-24

Konu Başlıkları Listesi

  • Konu başlıkları kavramını öğrenme
  • Beyin fırtınası yapma
  • Eş ve farklı anlamlı kelimeleri öğrenme
  • Bir konunun alt başlıklarını öğrenme
  • Düşüncelerini açıklayabilme

Konu başlığı/Anahtar kelime anlamını öğrenir

Bir konuyu anlatan eş ve farklı kelimeleri öğrenir

Beyin fırtınası yapar

Bir konunun alt başlıklarını öğrenir

Konu başlığı/Anahtar kelime kavramları tanımlanır.

İşlenen konulara paralel bir üst başlık seçilir.

Öğrencilerden bu konuyla ilgili başlıkları söylenmesi istenir.Alt, üst, ilgili, paralel başlıklar

Konu ile ilgili konu başlığı/anahtar kelime listesi oluşturulur.

Araştırılacak başlıklar seçilir ve her öğrencinin kendi başlığını seçmesi istenir

Kurşun kalem

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-5

Başvuru Kaynaklarını Kullanma

  • Konu başlıkları kavramını öğrenme
  • Başvuru kaynaklarını kullanma
  • Alfabetik sıralamayı kavrama
  • Bilgi aktarma
  • Kaynak tanımlama

Konu başlığı/Anahtar kelime anlamını öğrenir

Alfabetik sıralamayı kavrar

Başvuru kaynaklarını kullanmayı öğrenir

Bilgi aktarır

Bilgi aldığı kaynağı tanımlar

Her öğrenciye araştıracağı başlık seçtirilir

İlgili başvuru kaynağı öğrenciye verilir

Öğrenci seçtiği başlığı ansiklopediden bulur

Konusunu forma aktarır

Bilgi aldığı kaynağı tanımlar (Yayın adı –Cilt-Sayfa No)

Kurşun kalem

Ansiklopediler

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-5-1

Kitap Adı - 2

  • Kitap adını tanımlama
  • Duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade etme
  • Yazar soyadını öğrenme
  • Bağımsız kitap seçme

Bağımsız kitap seçer

Kitap adını tanımlar

Duygu ve düşüncelerini yaratıcılıkla yansıtır ve kapağı tasarımlar

Öğrenci bir  kitap seçer ve inceler

Seçtiği kitabın adını yazar

Kitabın kapağını tasarımlar

Boya kalemi

Okuma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-26

Yazar - 1

  • Yazar adını soyadını tanımlama
  • Duygu ve düşüncelerini bağımsız ifade etme
  • Yer etiketinde bulunanları farketme

Yazar adını soyadını tanımlar

Duygu ve düşüncelerini yaratıcılıkla yansıtır

Yazar soyadını öğrenir

Yer etiketinin özelliklerini bilir

Forma bir kitabı kapağı yerleştirilir

Öğrenci kitabın adını ve yazar soyadını tanımlar

Listede verilen yazarları yer etiketinde bulunan harfleri aktarır

Boya kalemi

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-27

Yazar - 2

  • Yazar adını soyadını tanımlama
  • Yer etiketinde bulunanları fark etme
  • Alfabetik sıralama yapma

Bağımsız kitap seçer

Alfabetik sıralama yapar

Yazar ve kitap adlarını aktarır

Yer etiketini öğrenir

Öğrenci beş  araştırma kitabı seçer ve inceler

Yazar ve kitap adını alfabetik yazar

Yer etiketlerini tamamlar

 

Boya kalemi

Araştırma kitabı

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-28

Konu – 1

  • Konu kavramını tanımlama
  • Kütüphanedeki genel konuları listeleme
  • Araştırma kitaplarını tanıma

Kütüphanedeki araştırma kitaplarını tanır

Konu kavramını öğrenir

Kütüphanedeki konuları öğrenir

Öğrenciler bağımsız olarak araştırma kitaplarını inceler

İlgisini çeken veya tanımladığı konuları forma aktarır

Kütüphanede bulduğu konuları arkadaşları ile paylaşır

Kurşun kalem

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-29

Konu – 2

  • Konu kavramını tanımlama
  • Yazar ve kitap adını öğrenme
  • Araştırma kitaplarını tanıma
  • Bir kitabı tanımlama

Konu kavramını öğrenir

Yazar ve kitap adını öğrenir

Araştırma kitaplarını tanır

Her öğrenci için 3 adet araştırma kitabı seçilir

Öğrenciler kitabın adını, yazarını ve konusunu tanımlar

Kurşun kalem

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-30

Okuma ve Araştırma Kitapları

  • Okuma ve araştırma kitabını tanımlama
  • Yazar ve kitap adını tanımlama
  • Okuma ve araştırma kitabı arasındaki farklılıkları öğrenme
  • Yer etiketlerini tanımlama

Okuma ve araştırma kitabını tanımlar

Yazar ve kitap adını tanımlar

Okuma ve araştırma kitabı arasındaki farklılıkları öğrenir

Yer etiketlerini tanımlar

Öğrenciler okuma ve araştırma kitaplarını tanımlar

Yazar ve kitap adlarını tanımlar

Okuma ve araştırma kitaplarını seçerler

Kitap ve yazar adını, konusu ve yer etiketlerini tanımlar

Kurşun kalem

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-35

Ansiklopediler

  • Araştırma konusu seçme
  • Ansiklopediden bilgi aktarma
  • Kullandığı ansiklopedinin bibliyografik olarak tanımlama

Araştırma konusu seçer

Bilgi aktarır

Yararlandığı kaynağı tanımlar

Öğrenciler işlenen konulara paralel bir başlık seçtirilir

Seçilen başlığın olduğu ansiklopedi öğrenciye verilir

Öğrenci seçtiği başlığı ansiklopediden bulur

Konusunu forma aktarır

Yararlandığı kaynağı bibliyografik olarak tanımlar

Kurşun kalem

Ansiklopediler

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-36

Bilgi Toplama

  • Araştırma konusu seçme
  • Araştırma kitaplarından bilgi aktarma
  • Kullandığı ansiklopedinin bibliyografik olarak tanımlama
  • Bilgi aldığı sayfayı tanımlama

Araştırma konusu seçer

Bilgi aktarır

Yararlandığı kaynağı tanımlar

Araştırma kitaplarını kullanır

Öğrenciler işlenen konulara paralel bir başlık seçtirilir

Seçilen başlığın araştırma kitapları öğrenciye verilir

Öğrenci seçtiği başlığı kitaplardan bulur

Konusunu forma aktarır

Yararlandığı kaynağı bibliyografik olarak ve bilgi aldığı sayfayı tanımlar

Kurşun kalem

Araştırma kitapları

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-37

Biyografi

  • Biyografi kavramını öğrenme
  • Önemli bir kişiyi tanıma ve tanıtma
  • Bilgi aktarma
  • Başvuru kaynağı kullanma

Biyografi/yaşam öyküsünü öğrenir

Önemli bir kişiyi tanır ve tanıtır

İhtiyacı olan bilgiyi bulur ve aktarır

Başvuru kaynaklarını kullanır

Öğrencilere biyografi/yaşam öyküsü özellikleri vurgulanır

Öğrenci önemli bir kişiyi seçer

Başvuru kaynaklarından bilgiye ulaşır ve ihtiyacı olan bilgiyi aktarır

Kurşun kalem

Araştırma kitapları

1 ders saati

2. Sınıflar

Ktpreh2-38