Yaratıcı Kütüphane Uygulamaları(Anaokulu - 3. Sınıf)

Sayin Egitimci,

Okul kütüphaneciligi konusunda büyük bir özveri ve emek ile iki yil boyunca ugrasarak çizimleri ve hikayeleri de tarafimdan hazirlanmis olan çocuklarin kutuphane ve kitap konularında yaraticiliklarini gelistirmek ve ufuklarini açmak üzerine milli egitim müfredatinda yer alan konular baz alinarak hazirlanmis olan. Özellikle Ilkögretimin 6 Yas – 3. sinif arasi ögrencilerine okul kütüphanesi ve halk kütüphanelerinde rahatlikla uygulanabilecek olan “Yaratici Kütüphane Uygulamalari” müfredat plani ve aktivite kagitlarina buradan erisebilirsiniz.

49 derslik bir kutuphane uygulama plani olan çalisma özellikle Anaokulu 6 yastan 3. sinifa kadar uygulanabilecek çalismalari kapsamaktadir.

Yaratici yazarlik, yaratici okuma, kutuphane ve arastirma becerileri kazanma konularinda büyük bir emek ve özveri ile hazirlanmistir.

Çalismalar yurt disi örnekler baz alinarak gezdigim ve gördügüm okullardan özellikle Amerika, Ingiltere, Finlandiya, Almanya örneklerinden esinlenilerek Türk Milli Egitim Müfredati kazanimlari dikkate alinarak hazirlanmistir. (Milli Egitim Müfredatinda yer alan Aile, Dünya, Çevre konulari kutuphane ile birlestirilmistir.)

Bütün dökümanlari yanlarina tiklayarak bilgisayariniza indirip okullarinizda kullanabilirsiniz.

Çalismanin uygulanmasinda her hangi bir destege ihtiyaciniz oldugu takdirde asagida belirttigim numara ve mail adresimden bana her zaman ulasabilirsiniz.

Okullarinizda keyifle uygulamanizi dilerim.

Saygi ve Sevgilerimle.

Şebnem Gürsoy

Mail Adresim: Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

****FORM NO" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.

Form Adı

Hedefler

Kazanım

Uygulama

Malzeme

Süre

Düzey

Form No

Kütüphanede Alfabetik Sıralama

Kitaplarin yerlestirme düzenini tanima

Kütüphanede kitaplarin nasil yerlestirildigini ögrenir

Ögrenci çalisma kagidini kullanarak kütüphanedeki kitaplarin yerlesme düzenini ögrenir

Çalisma Sayfasi

20 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

1

Arkadaşlarımla Kitap ayracı yapıyorum

Kitaplari korumayi ögrenir

Kitap ayracini tasarlar. Kitaplara zarar vermeden kullanma yöntemlerini ögrenir

Ögrenci kendine verilen çalisma kagidini kullanarak kendi kitap ayracini boyar ve keser. Kütüphaneden okuma üzere seçtigi kitapta kullanmaya baslar.

Boya kalemi

Makas

Süsleme malzemeleri

20 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

2

Kitap kapağı tasarlıyorum

Ilüstrasyon nedir? Kitap kapagi nasil hazirlanir sorularinin cevaplarini ögrenir.

Atatürk kitaplarinin yerini ögrenir. Kitap kapaginin ne ise yaradigini ögrenir.

Atatürk kitaplari bölümünden bir kitap seçer ve kitabin kapaginin veya içinden bir resmin resmini kendisi yapar.

Boya kalemi

Atatürk kitaplari

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

3

Ben Kimim?

Kitaplari ve bölümlerini tanima

Ögrenciler kitabin kisimlarini ögrenir. Kendi sevdikleri bir kitabi resimler ve arkadaslarina bu kitabi tanitirlar.

Her ögrenci okudugu bir kitabin kisimlarini kendisine verilen kagitta tamamlar. Ögrenciler öncelikle torbadan duyu organlarindan çekerler. Çektikleri duyu organina göre dersin sonunda okuduklari bir kitabi veya büyüklerinden dinledikleri masalin resmini arkadaslarina anlatirlar.

Boya kalemi

Okuma kitabi

 

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

4

Benim mutfak ve yemek kütüphanem

Kütüphanedeki alanlari tanima

Ögrenciler milli egitim müfredatina yer alan yemek ve mutfak kültürü konusunda kütüphanede ne kitaplar olabilecegini ve rafa nasil dizilecegini ögrenirler.

Kitaplarin bulundugu kagitlari keser ve alfabetik olarak raflara yapistirarak dizerler

Boya kalemi

Makas

Yapiskan

20 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

5

Bocut Masalım

Masal inceleme

Milli egitimdeki kazanim olarak Büyüyorum-Yazalim-Okuyalim kazanimi altinda. Ögrenciler eski bir masali okur ve daha sonra bununla ilgili sorulari cevaplarlar.

Hikayeyi okur, resimleri boyar ve sorulari cevaplarlar

Boya kalemi

 

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

6

Bu Gün Bayram

Bayramlarin önemini, kültürümüzü tanirlar. Kütüphanede bu konuda bulunan kitaplari ögrenirler.

Milli Egitim konularindan Bayramlar ve ailenin önemi konusunu kutuphane ortaminda kitaplarla isleyerek ögrenirler.

Ögrenciler siraya hikayeyi birer cümle ile bütün sinif okurlar. Hikayenin resimlerini boyar ve hikaye ile ilgili sinifta tartisirlar.

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

7

Sevdiğim Hayvanların Hikayesini Yazıyorum.

Fiction ve Non-fiction kitaplar arasindaki farki ögrenirler

Milli egitimde hayvanlar konusu üzerinden giderek kurgusal olan ve kurgusal olmayan kitaplari ögrenme konusunda beceri kazanirlar. Kendi hikayelerini yazarlar.

Her ögrenci hayvanlarla ilgili kitaplari inceler ve kendi hayvan resmini yapip hikaye yazmayi dener. Daha sonra bu hikayeyi arkadaslari ile paylasir.

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

8

Çiçek mi? Kitap mi?

Ailenin önemi ve ailecek kitap okuma konularinda ögrenciyi bilinçlendirmek amaçlanmistir.

Milli egitim deki kazanim "Mutlu Bir Aileyiz" konusu kapsaminda her ögrenci kendi ailesini içinde okumanin önemini ögrenir.

Ögrenciler çalisma kagidini tamamlar. Sinifta ailecek kitap okuma konusunda paylasimda bulunulur. Bir sonraki haftaya anlatmak üzere herkes ailesi ile okuyacagi bir kitabi kütüphaneden seçer.

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

9

Alfabetik raflar

Kitap raflarinin alfabetik bir dozen içinde yerlestigini ögrenmek

Her ögrenci kütüphanede raflarin alfabetik olarak yerlestirildigini ögrenir.

Çalisma kagidini tamamlar.

Makas

Boya kalemi

20 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

10

Dünya Çocukları Kütüphanesi

Ögrenci kütüphanenin evrensel oldugunu ögrenir. Kardeslik ve dostluk duygularinin pekistigi bir ortam olarak kütüphaneyi içsellestirir.

Milli egitimdeki kazanimda Benzeyene ve Benzemeyen yönlerimiz olarak geçen Dümya Çocuklari konusunda yapilan çalismada ögrencilere evrensel degerleri tasiyan bir ortam olarak kütüphaneyi tanimalari amaçlanmaktadir.

Çalisma kagidini tamamlar.

Ögretmenin verdigi yönergeleri takip ederek kisi bulmaca oyununu oynar.

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

11

Dünya Çocuklari -Kütüphanede Mektup yazıyorum

Çevreye ve dünya kültürüne duyarli olmayi kütüphanelerin kültürün ayrilmaz ögesi oldugunu ögrenir.

Kültürel degerlerimiz ve kutuphane basliginda mektup yazmayi ve kutuphanede bulunan dünyada yasiyan baska insanlarla ilgili bilgileri ögrenir.

Ögretmen ögrencilere farkli ülkelerde yasayan çocuklarin hikayelerini okur. (Mandolin Yayinlarinin Dünya Çocuklari Kitabi veya Kaknüs Yayinlarinin Ben ve Ailem kitabi kullanilabilir.) Daha sonra uzak ülkede yasadigini hayal ettikleri bir arkadaslarina mektup yazarlar.

Boya kalemi

 

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

12

En ünlü çocuk masal kahramanları

Masallari ögrenir. Kendi masal kahramanini olusturur.

Masallari ögrenir, kendi cümleleri ile bir masali ifade eder ve kendi bir masal yazmayi dener.

Ögretmen klasik masallardan bahsederek ögrencileri masallara çeker. Daha sonra ögrenciler kendi olusturacaklari masal için

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

13

Gökkusagi Kitap Raflarim

Kitaplarini arkadaslari ile paylasir.

Arkadaslarinin okudugu kitaplarla ilgili fikir sahibi olur bir kitap hakkinda bir çok farkli fikir olabilecegini ögrenir.

Her ögrenci gökkusagi kagitlarini boyar ve raflarda sevdigi kitaplara glutek yardimi ile yapistirir. Diger arkadaslari bir sonraki haftaya kadar okumak üzere gökkusagi olan kitaplardan ödünç alirlar.

Boya kalemi

Makas

25 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

14

Hayvan Kitaplarım Dewey Sistemini Öğreniyorum

Kütüphanedeki hayvan kitaplari üzerinden Dewey kutuphane sistemini ögrenir.

Ögrenci kütüphanede aradigi kitaplari rahatlikla kendisi bulabilecek hale gelir.

Kütüphanedeki hayvan kitaplarini arastirir. Her ögrenci bir kitap seçer ve  çalisma kagidina yazar.

Kalem

Hayvanlarla ilgili kitaplar

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

15

Hediyem Ne?

Hayal gücünü gelistirme.

Kitaplarla ilgili hayal gücünü gelistirme ve zenginlestirme.

Ögrenci resme bakar ve resmin davamindaki hikayeyi tamamlar.

Boya kalemi

Kursun kalem

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

16

Dünyamız - Kütüphanedeki Dünya kitaplarını tanıyalım.

Non-fiction kitaplari ve detaylarini ögrenir.

Dünya ve evren ile ilgili kitaplari ögrenir. Kütüphanede bu kitaplari arastiracak ve kurgusal olan kitaplardan ayirabilecek bilis düzeyine ulasir.

Atlastan Dünya'nin istedikleri bir ülkesini bulur ve kendilerine verilen çalisma kagidindaki haritada isaretlerler. Seçtikleri dünya

Kursun kalem

Dünya ve çevremizle dogal olaylarla ilgili kitaplar.

Oxford reading tree non fiction kitaplar kullanilmistir.

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

17

Hikayemi kendim resimliyorum.

Kitaplardaki olay ve kahramanlari gerçege tasir. Hayal kurar.

Ögrencide kitaptaki karakterler ve gerçek hayat arasinda baglanti kurma kazanimi saglar. Ilüstrasyon kitaplari ögrenir.

Ögrenciler ögretmenleri kendilerine hikaye okurken ögrenciler kitabin içinden bir bölümü hayallerindeki gibi resimlerler. Sorulari cevaplarlar.

Hikaye kitabi

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

18

Kitap malzemeleri -kitap ayracı

Kitaplari korumayi ve kullanmayi ögrenir.

Kitaplari dikkatli kullanmasinin önemini kavrar.

Ögrenciler çalisma kagidindaki kitap ayracini keser ve kendi istedikleri sekilde boyarlar

Makas

Boya kalemi

20 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

19

Kitap kapmaca

Kitapevi ve kutuphane arasindaki farklari ögrenir. Kitap raflarini tanir.

Kitaplarin yerini ögrenir. Kitapevi ve kutuphane arasindaki farklari ögrenir.

Ögretmen bir ders önceden kitap raflarinin arasina kitap kurdu ve elma figürlerini yerlestirir. Ögrenciler derse geldiklerinde ögretmen raflara ögrencileri yönlendirir. Örn: Elmalardan biri hayvanlarla ilgili kitaplarin oldugu rafta gibi genel yönergeler verir. Ögrenciler raflardaki elma ve kurtlari bulmaya çalisirlar.

Makas

Boya kalemi

Kitap ayraci

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

20

Kitaplarımızı nasıl koruyacağız?

Kitaplari kullanirken dikkat etmesi gereken noktalari ögrenir.

Kitaplari daha dikkatli kullanma becerisi kazanir.

Ögretmen ögrencilerden kagitta yazan kurallardan yapiyorum dediklerinin yanina gülen surat koymalarini ister. Kim hangi davranisi yapiyor veya yapmiyor sinif ortaminda tartisilir.

Boya kalemi

25 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

21

Kitapları tanıyorum

Kitabin ismini, yazarini, yayinlayani öprenir.

Kitabi yazan, çizen ve hazirlayanlari ögrenir. Kütüphanelerle ilgili bilgi edinir.

Kitap ögretmen tarafindan ögrencilere okunur.

Kütüphanedeki Aslan Kitabi Tudem Yayinlari

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

22

Sonra ne olmuş? Benim kuş masalım

Yaratici yazarliga giris çalismasi kapsaminda resimden hikaye yazmayi dener ve ögrenir.

Yaratici yazarlik çalismasi kapsaminda resimden hikaye yazabilme ve hayal kurabilme becerisi kazanir.

Kutuphane kaynaklarindan arastirma yapmayi ögrenir.

Ögrenciler hikaye için çizilen resime bakar ve hikayeyi tamamlamaya çalisirlar. Daha sonra kütüphadeki kuslarla ilgili kitaplardan arastirma yaparlar.

Arastirma kitaplari

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

23

Kütüphane şiirim

Kütüphanedeki ögretmenin kitaplar, kutuphane ve kendisi için neler yaptigini ögrenir.

Farkli konularda siir yazmayi ögrenir, kitap sevgisi kazanir,

Kütüphane ögretmeninin kendisine ne konularda yardimci olacagini ögrenir.

Ögrenci siiri okur ve siirdeki kisinin kim oldugunu bulmaya çalisir.  Çalisma kagidini tamamlar.

Kalem

Çalisma kagidi

25 dk.

 

24

Kütüphane davranışlarım

Kütüphanede nasil davranmasi gerektigini ögrenir.

Kütüphanede yapmasi gereken ve yapmamasi gerekenler konusunda bilgilenir.

Çalisma kagidinda verilen kütüphaneye uygun olan ve olmayan davranislari Tiny- Tony karakterlerinin altina yerlestirir.

Boya kalemi

Makas

25 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

25

Kütüphane kurallarım -Joel ve Kazunun Dostluğu

Kütüphanedeki kurallari ögrenir.

Kütüphanede uymasi gereken kurallari hikaye üzerinden ögrenir.

Ögretmen ögrencilere kütüphanelerle ilgili olan hikaye kitabini okur. Ögrenciler sorulari cevapladiktan sonra kitapla ilgili sohbet ve tartisma yapilir.

Kelime Yayinlari Joel ve Kazu'nun Dostlugu Kitabi

Boya Kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

26

Kütüphane Tirtili

Bitkilerle ilgili kitaplari ögrenir.

Milli Egitim Müfredarinda Arastiriyorum kazanimi altinda bitkileri arastirmayi ve bitkilerle ilgili kitaplari kullanmayi ögrenir.

Ögretmen çalisma kagitlarini her ögrenciye verir her ögrenci elmalar ve diger bitkilerle ilgili kütüphanedeki kitaplardan arastirma yapar.

Arastirma kitaplari

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

27

Kütüphane Atatürk Köşesi

Kitaplarin sirt kisminda yer alan Dewey numarasini ögrenir

Kütüphane siniflama sistemini ögrenir.

Kendisine verilen çalisma kagidindaki yönergelere göre kütüphaneden bir kitap seçer kitabin hangi konu numarasinda kayit edildigine ve neden bu numaranin verildigini inceler.

Atatürk ile ilgili kitaplar.

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

28

Kütüphanedeki canavar

Kütüphanede neler yapilmasi ve neler yapilmamasi gerektigini içsellestirerek ögrenir.

Kütüphane ile ilgili hayal dünyasi gelisir kütüphaneyi tanir.

Kütüphane ve kitaplarla ilgili resme bakar ve baslamis olan hikayenin devamini getirmeye çalisir. Kütüphane ile ilgili sorulari cevaplar.

Kalem

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

29

Kütüphanedeki Doğal Kaynaklar Kitaplarım

Kütüphanedeki dogal kaynaklarla ilgili non-fiction kurgusal olmayan kitaplari ögrenir.

Milli egitim çevremiz- dogal kaynaklar konusu. Ilüstrasyonu yapilan ayicik resmi ile kendi inceledigi dogal kaynaklari anlatan kitaplarin içindeki resimler arasindaki farki karsilatirir.

Dogal kaynaklarla ilgili kitaplarin kutuphane içinde nerede oldugunu bulur içinden seçtigi bir kitapla ilgili sorulari cevaplar.

Kalem

Dogal kaynaklarla ilgili arastirma kitaplari.

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

30

Kütüphanedeki kitaplarin konulari - Dogal Afetler

Dogal afetlerle ilgili kütüphanede bulunan kitaplari ögrenir.

Milli egitimdeki kazanim Dogal afetler konusunda kütüphanedeki kitaplari ögrenir.

Bos olan kitap taslaginin içine kütüphanede dogal afetleri anlatan kitaplarin içinde neler olabilecegini keserek yapistirir.

Arastirma kitaplari (Dogal afetler konulu)

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

31

Kütüphanemi tanıyorum

Kütüphanede neler oldugunu ögrenir.

Kütüphanedeki alanlari ve yapilabilecekleri anlar.

Verilen yönergelere uygun olarak resimleri boyar. Daha sonra bütün sinif olarak bu resimleri kartona yapistirir ve sergilerler.

Boya kalemi

Makas

25 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

32

Renkler bütün kitaplarda

Kitaplarin eglenceli yönünü kesfeder.

Nesneler ve kavramlar arasinda baglanti kurar.

Ögretmen ögrencileri içinde resimleri olan kitaplari verir ve çektikleri renklere göre sinifi beserli gruplara ayirir. Her ögrenci kendi grubunun içinde elindeki kitaplarda seçtigi rankle ilgili bulunan nesneleri aklinda tutmaya çalisir. En çok nesneyi aklinda tutan ve paylasan grup kazanir. (Renklerle ilgili bilgi çalisma kagidinin içindeki ögretmen yönergesindedir.)

Makas

Dünya, evren ve çevre ile ilgili resimli kitaplar. (Tübitak yayinlari kitaplari olabilir)

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

33

Yaşadığımız Yer

Okulum_ Kütüphanem

Dünyanin farkli bölgelerindeki insanlari ve kütüphaneleri ögrenir.

Dünyadaki kütüphanelere karsi farkindalik kazanir.

Dünya'nin farkli yerlerinde yasayan insanlarin hikayelerini okur ve kütüphanelerle ilgili sorulari cevaplar. Daha sonra sinifça cevaplarini arkadaslari ile birbirlerine okur tartisirlar.

Çalisma kagidi

Kalem

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

34

Sözlük kullanalım

Sözlük kullanmayi ögrenir.

Bilmedigi kelimeleri kütüphanedeki sözlüklerden arastirarak bulur.

Çalisma kagidindaki bosluklari tamamlar. Bes bilmedigi kelimeyi sözlükten bulup tirtil oyununu tamamlar.

Kalem

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

35

Kütüphane günü - Sağlık

Kütüphanedeki saglikla ilgili kitaplari ögrenir. Ortak kullanilan kitaplari kullanirken sagligi açisindan dikkatli olmasi gerektigini ögrenir.

Saglikla ilgili bilgi edinir. Mikrop kapmamak için ortak kullanilan esyalarda nelere dikkat etmesi gerektigini anlar.

Ögrenciler ögretmenlerinin verdigi yönergelere dikkat ederek çalisma kagitlarini tamamlarlar.

Kalem

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

36

Büyüklerimden kitaplı hikayeler

Kitap okuyan büyüklerinin neler okudugunu ögrenir. Anket yapmayi ögrenir.

Anket yapma ve büyüklerininde kitap okuyup edindikleri bilgiler konusunda bilgi sahibi olur.

Çalisma kagidinda verilen anklet sorularinin kendi cevaplamasi gerkenleri cevaplar büyüklerine sormasi gerekenleri sorar. Ögretmen ünlü bir kisinin hikayesini okur.

Ünlüler ansiklopedisi

Kalem

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

37

Meslek Kitapları Kütüphanede Nerede?

Ögrenci mesleklerle ilgili kitaplari kütüphanede arastirarak ögrenir. Dewey siniflama sisteminin detaylarini ögrenir.

Milli egitim 2. sinif - 5. sinif arasinda islenen meslekler konusunun kütüphanede uygulanmasi çalismasidir.

Ögrenci çalisma kagidindaki yönergelere göre dewey siniflama sistemini anlatan yönergeleri okur ve kütüphaneden seçtigi konu numarasinda bir kitabi raflardan bulmaya çalisir. Bir adette meslekleri anlatan kitabi bulur ve numarasini kagidina yazar.

Meslekleri anlatan kitaplar

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

38

Kitaplar bize ne söyler? İletişim Kütüphanem

Ilk insanlarin iletisim kurmasi ile baslayan kitaplarin uzun yolculugunu kisaca ögrenir.

Iletisimin ve yazinin önemini kavrar.

Çalisma kagidinda verilen yönergeleri okur ve sorulari cevaplar.

Çalisma kagidi

Kalem

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

39

Dünyamız Günes hangi yönden doğar? - Kütüphanem Araştırıyorum

Dünyamiz ve Günesle ilgili kitaplari arastirir. Kitaplarin içindekiler sayfasini ögrenir.

Milli egitimdeki Günes Nereden Dogar konusundan yola çikilarak kütüphaneyi aktif olarak bu konuda kullanir.

Kitabin içindekiler sayfasinin verildigi kisma bakarak verilen sorulari cevaplar. Arastirmasi için verilen sorulari kütüphanedeki Günes'le ilgili kitaplara bakarak cevaplar.

Kalem

Arastirma kitaplari

Boya kalemi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

40

Altı kelime versem ne yazarsın

Hikaye yazmayi ögrenirler. 5 kelime kullanarak kendi yaraticiliklarini kullanarak hikaye yazmayi ögrenirler.

Hikaye yazma konusundaki yaraticiliklari gelisir.

Verilen kelimeleri kullanarak hikaye yazmayi denerler yazdiklari hikayeyi resimlerler.

Kalem

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

41

Bir fikrim var Kütüphanemi yerleştiriyorum

Kütüphanede neler oldugunu ögrenir, kütüphanede neler yapabilecegini ögrenir. Kütüphane ile ilgili hikayeler yazar.

Kütüphaneyi aktif kullanma becerisi kazanir.

Ögrenci verilen yönergeleri takip ederek kutuphane ile ilgili resimle ilgili bir hikaye yazar ve sorulari cevaplar.

Kalem

Boya kalemi

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

42

Kütüphane kaynakları- Internet bulmacası

Internette arastirma yaparken kendisine gerekecek konularda bilgi sahibi olur.

Internette arastirma yaparken gerekli kelime bilgisi kazanir.

Ögrenci kagitta bulunan kelimeleri bulmacanin içinden bulmaya çalisir.

Çalisma kagidi

Kalem

25 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

43

Veri Tabanları

Veri tabanlarinda arastirma yapmayi ögrenir

Veri tabani nedir nasil kullanilir bilir.

Çalisma kagidindaki yönergeleri takip ederek Ebsco veri tabanini kullanmayi ögrenir. (Deneme sürümü firmadan temin edilebilir)

Ebsco veri tabani

Kalem

Çalisma kagidi

Bilgisayar

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

44

Dünya Bizim araştırıyorum

Hikaye üzerinden giderek dünyamizi koruyalim konusunu ögrenirler.

Ögrenciler Milli egtimdeki konu olarak iklim ve insan faaliyetleri konusu üzerinden giderek kurgusal bir hikayeden dünyayi korumak dünyaya insanlarin verdigi zarar ve ne yapilacagi konusunda bilgi edinirler.

Ögrenciler sinifça hikayeyi okurlar daha sonrada sorulari cevaplarlar. Arastirma kisimlarinda kütüphanedeki kitaplardan faydalanirlar.

Arastirma kitaplari

Çalisma kagidi

Kalem

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

45

Kütüphanedeki Aslan

Kitaplar üzerinden kütüphaneyi ögrenir

Okuma kitaplarinin içindeki karakterleri ve olaylari içsellestirir. Kütüphane ve kitap sevgisi kazanir.

Kütüphanedeki Aslan kitabi okunur ve çalisma sayfasi tamamlanir.

Kütüphanedeki Aslan kitabi Tudem Yayinlari

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

46

Non-fiction kitaplar

Kurgusal olmayan non-fiction kitaplari ve bu kitaplardan arastirma yapmayi ögrenir.

Kurgusal ve kurgusal olmayan hikayeleri ayirir.

Kütüphanedeki arastirma kitaplarini kullanarak aslanlar hakkinda arastirma yapar.

Arastirma kitaplari

Kalem

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

47

Bocut Masalım

Hikaye tamamlamayi ögrenir.

Okuma becerileri ve yaraticiligi gelisir.

Hikayeyi ögretmen okur. Ögrenciler hikayenin sonundaki sorulari ve hikaye tamamlama çalismasini yaparlar.

Boya kalemi

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

48

Kütüphanedeki Şehir kitaplarını öğrenelim

Türkiye'yi ve sehirlerini kutuphane kaynaklarini kullanarak ögrenir.

Harita kullanmayi ve kutuphadeki bu konudaki kaynaklari kullanma becerisi kazanir.

Kütüphanede baska sehirleri anlatan kitaplari okur ve okudugu kitaplardan harita üzerinde bir yol olusturur. (Örn: Istanbul, Bursa, Ankara gibi.)

Arastirma kitaplari

Boya kalemi

Çalisma kagidi

45 dk.

Anaokulu-3. sinif. arasi

49