Yaratıcı Kütüphane Uygulamaları(Anaokulu - 3. Sınıf)
Sayin Egitimci,
Okul kütüphaneciligi konusunda büyük bir özveri ve emek ile iki yil boyunca ugrasarak çizimleri ve hikayeleri de tarafimdan hazirlanmis olan çocuklarin kutuphane ve kitap konularında yaraticiliklarini gelistirmek ve ufuklarini açmak üzerine milli egitim müfredatinda yer alan konular baz alinarak hazirlanmis olan. Özellikle Ilkögretimin 6 Yas – 3. sinif arasi ögrencilerine okul kütüphanesi ve halk kütüphanelerinde rahatlikla uygulanabilecek olan “Yaratici Kütüphane Uygulamalari” müfredat plani ve aktivite kagitlarina buradan erisebilirsiniz.
49 derslik bir kutuphane uygulama plani olan çalisma özellikle Anaokulu 6 yastan 3. sinifa kadar uygulanabilecek çalismalari kapsamaktadir.
Yaratici yazarlik, yaratici okuma, kutuphane ve arastirma becerileri kazanma konularinda büyük bir emek ve özveri ile hazirlanmistir.
Çalismalar yurt disi örnekler baz alinarak gezdigim ve gördügüm okullardan özellikle Amerika, Ingiltere, Finlandiya, Almanya örneklerinden esinlenilerek Türk Milli Egitim Müfredati kazanimlari dikkate alinarak hazirlanmistir. (Milli Egitim Müfredatinda yer alan Aile, Dünya, Çevre konulari kutuphane ile birlestirilmistir.)
Bütün dökümanlari yanlarina tiklayarak bilgisayariniza indirip okullarinizda kullanabilirsiniz.
Çalismanin uygulanmasinda her hangi bir destege ihtiyaciniz oldugu takdirde asagida belirttigim numara ve mail adresimden bana her zaman ulasabilirsiniz.
Okullarinizda keyifle uygulamanizi dilerim.
Saygi ve Sevgilerimle.
Şebnem Gürsoy
Mail Adresim:
****FORM NO" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.
Form Adı |
Hedefler |
Kazanım |
Uygulama |
Malzeme |
Süre |
Düzey |
Form No |
Kütüphanede Alfabetik Sıralama |
Kitaplarin yerlestirme düzenini tanima |
Kütüphanede kitaplarin nasil yerlestirildigini ögrenir |
Ögrenci çalisma kagidini kullanarak kütüphanedeki kitaplarin yerlesme düzenini ögrenir |
Çalisma Sayfasi |
20 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
1 |
Arkadaşlarımla Kitap ayracı yapıyorum |
Kitaplari korumayi ögrenir |
Kitap ayracini tasarlar. Kitaplara zarar vermeden kullanma yöntemlerini ögrenir |
Ögrenci kendine verilen çalisma kagidini kullanarak kendi kitap ayracini boyar ve keser. Kütüphaneden okuma üzere seçtigi kitapta kullanmaya baslar. |
Boya kalemi Makas Süsleme malzemeleri |
20 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
2 |
Kitap kapağı tasarlıyorum |
Ilüstrasyon nedir? Kitap kapagi nasil hazirlanir sorularinin cevaplarini ögrenir. |
Atatürk kitaplarinin yerini ögrenir. Kitap kapaginin ne ise yaradigini ögrenir. |
Atatürk kitaplari bölümünden bir kitap seçer ve kitabin kapaginin veya içinden bir resmin resmini kendisi yapar. |
Boya kalemi Atatürk kitaplari |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
3 |
Ben Kimim? |
Kitaplari ve bölümlerini tanima |
Ögrenciler kitabin kisimlarini ögrenir. Kendi sevdikleri bir kitabi resimler ve arkadaslarina bu kitabi tanitirlar. |
Her ögrenci okudugu bir kitabin kisimlarini kendisine verilen kagitta tamamlar. Ögrenciler öncelikle torbadan duyu organlarindan çekerler. Çektikleri duyu organina göre dersin sonunda okuduklari bir kitabi veya büyüklerinden dinledikleri masalin resmini arkadaslarina anlatirlar. |
Boya kalemi Okuma kitabi
|
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
4 |
Benim mutfak ve yemek kütüphanem |
Kütüphanedeki alanlari tanima |
Ögrenciler milli egitim müfredatina yer alan yemek ve mutfak kültürü konusunda kütüphanede ne kitaplar olabilecegini ve rafa nasil dizilecegini ögrenirler. |
Kitaplarin bulundugu kagitlari keser ve alfabetik olarak raflara yapistirarak dizerler |
Boya kalemi Makas Yapiskan |
20 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
5 |
Bocut Masalım |
Masal inceleme |
Milli egitimdeki kazanim olarak Büyüyorum-Yazalim-Okuyalim kazanimi altinda. Ögrenciler eski bir masali okur ve daha sonra bununla ilgili sorulari cevaplarlar. |
Hikayeyi okur, resimleri boyar ve sorulari cevaplarlar |
Boya kalemi
|
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
6 |
Bu Gün Bayram |
Bayramlarin önemini, kültürümüzü tanirlar. Kütüphanede bu konuda bulunan kitaplari ögrenirler. |
Milli Egitim konularindan Bayramlar ve ailenin önemi konusunu kutuphane ortaminda kitaplarla isleyerek ögrenirler. |
Ögrenciler siraya hikayeyi birer cümle ile bütün sinif okurlar. Hikayenin resimlerini boyar ve hikaye ile ilgili sinifta tartisirlar. |
Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
7 |
Sevdiğim Hayvanların Hikayesini Yazıyorum. |
Fiction ve Non-fiction kitaplar arasindaki farki ögrenirler |
Milli egitimde hayvanlar konusu üzerinden giderek kurgusal olan ve kurgusal olmayan kitaplari ögrenme konusunda beceri kazanirlar. Kendi hikayelerini yazarlar. |
Her ögrenci hayvanlarla ilgili kitaplari inceler ve kendi hayvan resmini yapip hikaye yazmayi dener. Daha sonra bu hikayeyi arkadaslari ile paylasir. |
Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
8 |
Çiçek mi? Kitap mi? |
Ailenin önemi ve ailecek kitap okuma konularinda ögrenciyi bilinçlendirmek amaçlanmistir. |
Milli egitim deki kazanim "Mutlu Bir Aileyiz" konusu kapsaminda her ögrenci kendi ailesini içinde okumanin önemini ögrenir. |
Ögrenciler çalisma kagidini tamamlar. Sinifta ailecek kitap okuma konusunda paylasimda bulunulur. Bir sonraki haftaya anlatmak üzere herkes ailesi ile okuyacagi bir kitabi kütüphaneden seçer. |
Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
9 |
Alfabetik raflar |
Kitap raflarinin alfabetik bir dozen içinde yerlestigini ögrenmek |
Her ögrenci kütüphanede raflarin alfabetik olarak yerlestirildigini ögrenir. |
Çalisma kagidini tamamlar. |
Makas Boya kalemi |
20 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
10 |
Dünya Çocukları Kütüphanesi |
Ögrenci kütüphanenin evrensel oldugunu ögrenir. Kardeslik ve dostluk duygularinin pekistigi bir ortam olarak kütüphaneyi içsellestirir. |
Milli egitimdeki kazanimda Benzeyene ve Benzemeyen yönlerimiz olarak geçen Dümya Çocuklari konusunda yapilan çalismada ögrencilere evrensel degerleri tasiyan bir ortam olarak kütüphaneyi tanimalari amaçlanmaktadir. |
Çalisma kagidini tamamlar. Ögretmenin verdigi yönergeleri takip ederek kisi bulmaca oyununu oynar. |
Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
11 |
Dünya Çocuklari -Kütüphanede Mektup yazıyorum |
Çevreye ve dünya kültürüne duyarli olmayi kütüphanelerin kültürün ayrilmaz ögesi oldugunu ögrenir. |
Kültürel degerlerimiz ve kutuphane basliginda mektup yazmayi ve kutuphanede bulunan dünyada yasiyan baska insanlarla ilgili bilgileri ögrenir. |
Ögretmen ögrencilere farkli ülkelerde yasayan çocuklarin hikayelerini okur. (Mandolin Yayinlarinin Dünya Çocuklari Kitabi veya Kaknüs Yayinlarinin Ben ve Ailem kitabi kullanilabilir.) Daha sonra uzak ülkede yasadigini hayal ettikleri bir arkadaslarina mektup yazarlar. |
Boya kalemi
|
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
12 |
En ünlü çocuk masal kahramanları |
Masallari ögrenir. Kendi masal kahramanini olusturur. |
Masallari ögrenir, kendi cümleleri ile bir masali ifade eder ve kendi bir masal yazmayi dener. |
Ögretmen klasik masallardan bahsederek ögrencileri masallara çeker. Daha sonra ögrenciler kendi olusturacaklari masal için |
Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
13 |
Gökkusagi Kitap Raflarim |
Kitaplarini arkadaslari ile paylasir. |
Arkadaslarinin okudugu kitaplarla ilgili fikir sahibi olur bir kitap hakkinda bir çok farkli fikir olabilecegini ögrenir. |
Her ögrenci gökkusagi kagitlarini boyar ve raflarda sevdigi kitaplara glutek yardimi ile yapistirir. Diger arkadaslari bir sonraki haftaya kadar okumak üzere gökkusagi olan kitaplardan ödünç alirlar. |
Boya kalemi Makas |
25 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
14 |
Hayvan Kitaplarım Dewey Sistemini Öğreniyorum |
Kütüphanedeki hayvan kitaplari üzerinden Dewey kutuphane sistemini ögrenir. |
Ögrenci kütüphanede aradigi kitaplari rahatlikla kendisi bulabilecek hale gelir. |
Kütüphanedeki hayvan kitaplarini arastirir. Her ögrenci bir kitap seçer ve çalisma kagidina yazar. |
Kalem Hayvanlarla ilgili kitaplar |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
15 |
Hediyem Ne? |
Hayal gücünü gelistirme. |
Kitaplarla ilgili hayal gücünü gelistirme ve zenginlestirme. |
Ögrenci resme bakar ve resmin davamindaki hikayeyi tamamlar. |
Boya kalemi Kursun kalem |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
16 |
Dünyamız - Kütüphanedeki Dünya kitaplarını tanıyalım. |
Non-fiction kitaplari ve detaylarini ögrenir. |
Dünya ve evren ile ilgili kitaplari ögrenir. Kütüphanede bu kitaplari arastiracak ve kurgusal olan kitaplardan ayirabilecek bilis düzeyine ulasir. |
Atlastan Dünya'nin istedikleri bir ülkesini bulur ve kendilerine verilen çalisma kagidindaki haritada isaretlerler. Seçtikleri dünya |
Kursun kalem Dünya ve çevremizle dogal olaylarla ilgili kitaplar. Oxford reading tree non fiction kitaplar kullanilmistir. |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
17 |
Hikayemi kendim resimliyorum. |
Kitaplardaki olay ve kahramanlari gerçege tasir. Hayal kurar. |
Ögrencide kitaptaki karakterler ve gerçek hayat arasinda baglanti kurma kazanimi saglar. Ilüstrasyon kitaplari ögrenir. |
Ögrenciler ögretmenleri kendilerine hikaye okurken ögrenciler kitabin içinden bir bölümü hayallerindeki gibi resimlerler. Sorulari cevaplarlar. |
Hikaye kitabi Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
18 |
Kitap malzemeleri -kitap ayracı |
Kitaplari korumayi ve kullanmayi ögrenir. |
Kitaplari dikkatli kullanmasinin önemini kavrar. |
Ögrenciler çalisma kagidindaki kitap ayracini keser ve kendi istedikleri sekilde boyarlar |
Makas Boya kalemi |
20 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
19 |
Kitap kapmaca |
Kitapevi ve kutuphane arasindaki farklari ögrenir. Kitap raflarini tanir. |
Kitaplarin yerini ögrenir. Kitapevi ve kutuphane arasindaki farklari ögrenir. |
Ögretmen bir ders önceden kitap raflarinin arasina kitap kurdu ve elma figürlerini yerlestirir. Ögrenciler derse geldiklerinde ögretmen raflara ögrencileri yönlendirir. Örn: Elmalardan biri hayvanlarla ilgili kitaplarin oldugu rafta gibi genel yönergeler verir. Ögrenciler raflardaki elma ve kurtlari bulmaya çalisirlar. |
Makas Boya kalemi Kitap ayraci |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
20 |
Kitaplarımızı nasıl koruyacağız? |
Kitaplari kullanirken dikkat etmesi gereken noktalari ögrenir. |
Kitaplari daha dikkatli kullanma becerisi kazanir. |
Ögretmen ögrencilerden kagitta yazan kurallardan yapiyorum dediklerinin yanina gülen surat koymalarini ister. Kim hangi davranisi yapiyor veya yapmiyor sinif ortaminda tartisilir. |
Boya kalemi |
25 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
21 |
Kitapları tanıyorum |
Kitabin ismini, yazarini, yayinlayani öprenir. |
Kitabi yazan, çizen ve hazirlayanlari ögrenir. Kütüphanelerle ilgili bilgi edinir. |
Kitap ögretmen tarafindan ögrencilere okunur. |
Kütüphanedeki Aslan Kitabi Tudem Yayinlari Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
22 |
Sonra ne olmuş? Benim kuş masalım |
Yaratici yazarliga giris çalismasi kapsaminda resimden hikaye yazmayi dener ve ögrenir. |
Yaratici yazarlik çalismasi kapsaminda resimden hikaye yazabilme ve hayal kurabilme becerisi kazanir. Kutuphane kaynaklarindan arastirma yapmayi ögrenir. |
Ögrenciler hikaye için çizilen resime bakar ve hikayeyi tamamlamaya çalisirlar. Daha sonra kütüphadeki kuslarla ilgili kitaplardan arastirma yaparlar. |
Arastirma kitaplari Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
23 |
Kütüphane şiirim |
Kütüphanedeki ögretmenin kitaplar, kutuphane ve kendisi için neler yaptigini ögrenir. Farkli konularda siir yazmayi ögrenir, kitap sevgisi kazanir, |
Kütüphane ögretmeninin kendisine ne konularda yardimci olacagini ögrenir. |
Ögrenci siiri okur ve siirdeki kisinin kim oldugunu bulmaya çalisir. Çalisma kagidini tamamlar. |
Kalem Çalisma kagidi |
25 dk. |
|
24 |
Kütüphane davranışlarım |
Kütüphanede nasil davranmasi gerektigini ögrenir. |
Kütüphanede yapmasi gereken ve yapmamasi gerekenler konusunda bilgilenir. |
Çalisma kagidinda verilen kütüphaneye uygun olan ve olmayan davranislari Tiny- Tony karakterlerinin altina yerlestirir. |
Boya kalemi Makas |
25 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
25 |
Kütüphane kurallarım -Joel ve Kazunun Dostluğu |
Kütüphanedeki kurallari ögrenir. |
Kütüphanede uymasi gereken kurallari hikaye üzerinden ögrenir. |
Ögretmen ögrencilere kütüphanelerle ilgili olan hikaye kitabini okur. Ögrenciler sorulari cevapladiktan sonra kitapla ilgili sohbet ve tartisma yapilir. |
Kelime Yayinlari Joel ve Kazu'nun Dostlugu Kitabi Boya Kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
26 |
Kütüphane Tirtili |
Bitkilerle ilgili kitaplari ögrenir. |
Milli Egitim Müfredarinda Arastiriyorum kazanimi altinda bitkileri arastirmayi ve bitkilerle ilgili kitaplari kullanmayi ögrenir. |
Ögretmen çalisma kagitlarini her ögrenciye verir her ögrenci elmalar ve diger bitkilerle ilgili kütüphanedeki kitaplardan arastirma yapar. |
Arastirma kitaplari Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
27 |
Kütüphane Atatürk Köşesi |
Kitaplarin sirt kisminda yer alan Dewey numarasini ögrenir |
Kütüphane siniflama sistemini ögrenir. |
Kendisine verilen çalisma kagidindaki yönergelere göre kütüphaneden bir kitap seçer kitabin hangi konu numarasinda kayit edildigine ve neden bu numaranin verildigini inceler. |
Atatürk ile ilgili kitaplar. |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
28 |
Kütüphanedeki canavar |
Kütüphanede neler yapilmasi ve neler yapilmamasi gerektigini içsellestirerek ögrenir. |
Kütüphane ile ilgili hayal dünyasi gelisir kütüphaneyi tanir. |
Kütüphane ve kitaplarla ilgili resme bakar ve baslamis olan hikayenin devamini getirmeye çalisir. Kütüphane ile ilgili sorulari cevaplar. |
Kalem |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
29 |
Kütüphanedeki Doğal Kaynaklar Kitaplarım |
Kütüphanedeki dogal kaynaklarla ilgili non-fiction kurgusal olmayan kitaplari ögrenir. |
Milli egitim çevremiz- dogal kaynaklar konusu. Ilüstrasyonu yapilan ayicik resmi ile kendi inceledigi dogal kaynaklari anlatan kitaplarin içindeki resimler arasindaki farki karsilatirir. |
Dogal kaynaklarla ilgili kitaplarin kutuphane içinde nerede oldugunu bulur içinden seçtigi bir kitapla ilgili sorulari cevaplar. |
Kalem Dogal kaynaklarla ilgili arastirma kitaplari. |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
30 |
Kütüphanedeki kitaplarin konulari - Dogal Afetler |
Dogal afetlerle ilgili kütüphanede bulunan kitaplari ögrenir. |
Milli egitimdeki kazanim Dogal afetler konusunda kütüphanedeki kitaplari ögrenir. |
Bos olan kitap taslaginin içine kütüphanede dogal afetleri anlatan kitaplarin içinde neler olabilecegini keserek yapistirir. |
Arastirma kitaplari (Dogal afetler konulu) Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
31 |
Kütüphanemi tanıyorum |
Kütüphanede neler oldugunu ögrenir. |
Kütüphanedeki alanlari ve yapilabilecekleri anlar. |
Verilen yönergelere uygun olarak resimleri boyar. Daha sonra bütün sinif olarak bu resimleri kartona yapistirir ve sergilerler. |
Boya kalemi Makas |
25 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
32 |
Renkler bütün kitaplarda |
Kitaplarin eglenceli yönünü kesfeder. |
Nesneler ve kavramlar arasinda baglanti kurar. |
Ögretmen ögrencileri içinde resimleri olan kitaplari verir ve çektikleri renklere göre sinifi beserli gruplara ayirir. Her ögrenci kendi grubunun içinde elindeki kitaplarda seçtigi rankle ilgili bulunan nesneleri aklinda tutmaya çalisir. En çok nesneyi aklinda tutan ve paylasan grup kazanir. (Renklerle ilgili bilgi çalisma kagidinin içindeki ögretmen yönergesindedir.) |
Makas Dünya, evren ve çevre ile ilgili resimli kitaplar. (Tübitak yayinlari kitaplari olabilir) |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
33 |
Yaşadığımız YerOkulum_ Kütüphanem |
Dünyanin farkli bölgelerindeki insanlari ve kütüphaneleri ögrenir. |
Dünyadaki kütüphanelere karsi farkindalik kazanir. |
Dünya'nin farkli yerlerinde yasayan insanlarin hikayelerini okur ve kütüphanelerle ilgili sorulari cevaplar. Daha sonra sinifça cevaplarini arkadaslari ile birbirlerine okur tartisirlar. |
Çalisma kagidi Kalem |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
34 |
Sözlük kullanalım |
Sözlük kullanmayi ögrenir. |
Bilmedigi kelimeleri kütüphanedeki sözlüklerden arastirarak bulur. |
Çalisma kagidindaki bosluklari tamamlar. Bes bilmedigi kelimeyi sözlükten bulup tirtil oyununu tamamlar. |
Kalem Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
35 |
Kütüphane günü - Sağlık |
Kütüphanedeki saglikla ilgili kitaplari ögrenir. Ortak kullanilan kitaplari kullanirken sagligi açisindan dikkatli olmasi gerektigini ögrenir. |
Saglikla ilgili bilgi edinir. Mikrop kapmamak için ortak kullanilan esyalarda nelere dikkat etmesi gerektigini anlar. |
Ögrenciler ögretmenlerinin verdigi yönergelere dikkat ederek çalisma kagitlarini tamamlarlar. |
Kalem Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
36 |
Büyüklerimden kitaplı hikayeler |
Kitap okuyan büyüklerinin neler okudugunu ögrenir. Anket yapmayi ögrenir. |
Anket yapma ve büyüklerininde kitap okuyup edindikleri bilgiler konusunda bilgi sahibi olur. |
Çalisma kagidinda verilen anklet sorularinin kendi cevaplamasi gerkenleri cevaplar büyüklerine sormasi gerekenleri sorar. Ögretmen ünlü bir kisinin hikayesini okur. |
Ünlüler ansiklopedisi Kalem Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
37 |
Meslek Kitapları Kütüphanede Nerede? |
Ögrenci mesleklerle ilgili kitaplari kütüphanede arastirarak ögrenir. Dewey siniflama sisteminin detaylarini ögrenir. |
Milli egitim 2. sinif - 5. sinif arasinda islenen meslekler konusunun kütüphanede uygulanmasi çalismasidir. |
Ögrenci çalisma kagidindaki yönergelere göre dewey siniflama sistemini anlatan yönergeleri okur ve kütüphaneden seçtigi konu numarasinda bir kitabi raflardan bulmaya çalisir. Bir adette meslekleri anlatan kitabi bulur ve numarasini kagidina yazar. |
Meslekleri anlatan kitaplar |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
38 |
Kitaplar bize ne söyler? İletişim Kütüphanem |
Ilk insanlarin iletisim kurmasi ile baslayan kitaplarin uzun yolculugunu kisaca ögrenir. |
Iletisimin ve yazinin önemini kavrar. |
Çalisma kagidinda verilen yönergeleri okur ve sorulari cevaplar. |
Çalisma kagidi Kalem |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
39 |
Dünyamız Günes hangi yönden doğar? - Kütüphanem Araştırıyorum |
Dünyamiz ve Günesle ilgili kitaplari arastirir. Kitaplarin içindekiler sayfasini ögrenir. |
Milli egitimdeki Günes Nereden Dogar konusundan yola çikilarak kütüphaneyi aktif olarak bu konuda kullanir. |
Kitabin içindekiler sayfasinin verildigi kisma bakarak verilen sorulari cevaplar. Arastirmasi için verilen sorulari kütüphanedeki Günes'le ilgili kitaplara bakarak cevaplar. |
Kalem Arastirma kitaplari Boya kalemi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
40 |
Altı kelime versem ne yazarsın |
Hikaye yazmayi ögrenirler. 5 kelime kullanarak kendi yaraticiliklarini kullanarak hikaye yazmayi ögrenirler. |
Hikaye yazma konusundaki yaraticiliklari gelisir. |
Verilen kelimeleri kullanarak hikaye yazmayi denerler yazdiklari hikayeyi resimlerler. |
Kalem Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
41 |
Bir fikrim var Kütüphanemi yerleştiriyorum |
Kütüphanede neler oldugunu ögrenir, kütüphanede neler yapabilecegini ögrenir. Kütüphane ile ilgili hikayeler yazar. |
Kütüphaneyi aktif kullanma becerisi kazanir. |
Ögrenci verilen yönergeleri takip ederek kutuphane ile ilgili resimle ilgili bir hikaye yazar ve sorulari cevaplar. |
Kalem Boya kalemi Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
42 |
Kütüphane kaynakları- Internet bulmacası |
Internette arastirma yaparken kendisine gerekecek konularda bilgi sahibi olur. |
Internette arastirma yaparken gerekli kelime bilgisi kazanir. |
Ögrenci kagitta bulunan kelimeleri bulmacanin içinden bulmaya çalisir. |
Çalisma kagidi Kalem |
25 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
43 |
Veri Tabanları |
Veri tabanlarinda arastirma yapmayi ögrenir |
Veri tabani nedir nasil kullanilir bilir. |
Çalisma kagidindaki yönergeleri takip ederek Ebsco veri tabanini kullanmayi ögrenir. (Deneme sürümü firmadan temin edilebilir) |
Ebsco veri tabani Kalem Çalisma kagidi Bilgisayar |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
44 |
Dünya Bizim araştırıyorum |
Hikaye üzerinden giderek dünyamizi koruyalim konusunu ögrenirler. |
Ögrenciler Milli egtimdeki konu olarak iklim ve insan faaliyetleri konusu üzerinden giderek kurgusal bir hikayeden dünyayi korumak dünyaya insanlarin verdigi zarar ve ne yapilacagi konusunda bilgi edinirler. |
Ögrenciler sinifça hikayeyi okurlar daha sonrada sorulari cevaplarlar. Arastirma kisimlarinda kütüphanedeki kitaplardan faydalanirlar. |
Arastirma kitaplari Çalisma kagidi Kalem |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
45 |
Kütüphanedeki Aslan |
Kitaplar üzerinden kütüphaneyi ögrenir |
Okuma kitaplarinin içindeki karakterleri ve olaylari içsellestirir. Kütüphane ve kitap sevgisi kazanir. |
Kütüphanedeki Aslan kitabi okunur ve çalisma sayfasi tamamlanir. |
Kütüphanedeki Aslan kitabi Tudem Yayinlari |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
46 |
Non-fiction kitaplar |
Kurgusal olmayan non-fiction kitaplari ve bu kitaplardan arastirma yapmayi ögrenir. |
Kurgusal ve kurgusal olmayan hikayeleri ayirir. |
Kütüphanedeki arastirma kitaplarini kullanarak aslanlar hakkinda arastirma yapar. |
Arastirma kitaplari Kalem Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
47 |
Bocut Masalım |
Hikaye tamamlamayi ögrenir. |
Okuma becerileri ve yaraticiligi gelisir. |
Hikayeyi ögretmen okur. Ögrenciler hikayenin sonundaki sorulari ve hikaye tamamlama çalismasini yaparlar. |
Boya kalemi Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
48 |
Kütüphanedeki Şehir kitaplarını öğrenelim |
Türkiye'yi ve sehirlerini kutuphane kaynaklarini kullanarak ögrenir. |
Harita kullanmayi ve kutuphadeki bu konudaki kaynaklari kullanma becerisi kazanir. |
Kütüphanede baska sehirleri anlatan kitaplari okur ve okudugu kitaplardan harita üzerinde bir yol olusturur. (Örn: Istanbul, Bursa, Ankara gibi.) |
Arastirma kitaplari Boya kalemi Çalisma kagidi |
45 dk. |
Anaokulu-3. sinif. arasi |
49 |