Kütüphane Rehberliği / Bilgi Okuryazarlığı - 1
1. Sınıflar İçin
*** "FORM KODU" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.
FORM ADI |
HEDEFLER |
KAZANIM |
UYGULAMA |
MALZEME |
SÜRE |
DÜZEY |
FORM KODU |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kitap Ayracı |
|
Kitap ayracını kullanır Bir malzemenin farklı kullanım alanlarını olabileceğini farkeder (Örn. Cetvel olarak kullanılabilir) |
Kitap ayracının kullanım alanlarını sorgulanır. Her bir öğrenciye formları dağıtılır. Kendi kitap ayraçlarını tasarımlamasını istenir Çalışmasını bitiren öğrenci kitap ayracını kesip kartona yapıştırmaları belirtilir. |
Karton Makas Boya kalemi Yapıştırıcı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları |
|
Kütüphanede bulunan kitap türlerini tanır Okuma kitapları çeşitlerini öğrenir
|
Kütüphanedeki kitap türleri tanıtılır Okuma kitabı çeşitleri tanıtılır. Öğrenci seviyesine uygun okuma kitapları dağıtılır Öğrenciler okuma kitaplarını inceler İncelenen kitabın kapağı tasarımlanır |
Boya kalemi Okuma kitabı
|
1 ders saati
|
1. Sınıflar
|
|
Resimli Kitaplar |
|
Resimli kitapları tanır Bir hikayeyi bütün olarak algılar Kitapları kullanırken dikkat edeceği noktaları öğrenir
|
Resimli kitaplar tanıtılır Öğrenci seviyesine uygun resimli kitaplar dağıtılır Öğrenciler resimli kitapları inceler Öğrenci incelediği resimli kitabın en hoşuna giden bölümünü resimler |
Boya kalemi Hikaye kitabı
|
1 ders saati
|
1. Sınıflar |
|
Kitap Kapağı |
|
Yazar, kitap adı kavramını farkeder Kitap kapağı özelliklerini öğrenir Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır Kütüphane yerleştirme sistemini farkeder
|
Kitap kapağı özellikleri tanıtılır Yazar ve kitap adı kavramları üzerinde durulur Kütüphanede bulunan bölümler tanıtılır Öğrenciler kitap seçiminde serbest bırakılır Öğrenciler kitabı inceler Her öğrenci incelediği kitabın kapağını tasarımlar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Yazar |
|
Kitap yazarının önemini kavrar Kütüphane kurallarını öğrenir Kütüphane kurallarını uygulamaya başlar Dinleme alışkanlığı kazanır |
Yazar kimdir? Ne iş yapar? Sorgulaması ile öğrencilerden cevaplar alınır. Gelen cevaplardan ortak düşünceler vurgulanır. Form üzerine yerleştireceğiniz resime uygun hikaye kitabı okunur. Öğrencilerin resmi boyayarak renklendirilmesi istenir. |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Ressam |
|
Kitapları resimleyenin önemini kavrar Kütüphane kurallarını öğrenir Kütüphane kurallarını uygulamaya başlar Dinleme alışkanlığı kazanır |
Ressam kimdir? Ne iş yapar? Sorgulaması ile öğrencilerden cevaplar alınır. Gelen cevaplardan ortak düşünceler vurgulanır. Her öğrenci incelediği kitabın kapağını yeniden tasarımlar
|
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Kitap Adı |
|
Kitap adını öğrenir Kütüphane kurallarını öğrenir Kütüphane kurallarını uygulamaya başlar Tahminde bulunur |
Farklı karakter ve büyüklükteki kitap adları olan kitaplar öğrencilere gösterilir. Kitap adının neden önemli olduğu sorgulanır. Kitap adını bize kitap hakkında hangi ipuçlarını verir ve öğrencilere tahmin ettirilir Bir hikaye veya masalın resmi forma uygulanır Öğrencilerden resme göre kitap adını kendisinin vermesi istenir ve boyanır |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Karakterler |
|
Bir hikaye veya masalda geçen karakterleri öğrenir Tahminde bulunur |
Bir hikaye veya masalın resmi forma uygulanır Karakterlerin neden önemli olduğu sorgulanır. Öğrencilerden resme göre kitap adını kendisinin vermesi istenir Resiimdeki karakterleri isimlendirmesi istenir |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Resimli Kitaplar |
|
Resimli kitapları tanır Bir hikayeyi bütün olarak algılar Aklında kalan bir bölümü tanımlar Dinleme alışkanlığı kazanır |
Resimli kitaplar tanıtılır Öğrenci seviyesine uygun bir resimli kitap öğrencilere okunur/ anlatılır Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir Öğrenci dinlediği resimli kitabın en hoşuna giden bölümünü resimler |
Boya kalemi Hikaye kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Yer Etiketleri |
|
Yer etiketini öğrenir Her konuda farklı renk olduğunu öğrenir Yer etiketi üzerindeki işaretleri farkeder Okuma kitapları bölümünü öğrenir |
Kitaplar üzerindeki yer etiketi tanıtılır Neden yer etiketleri kullanıldığı sorgulanır. Yer etiketi üzerindeki işaretler açıklanır ve renk sistemi anlatılır Öğrenciler okuma kitaplarını inceleler, yer etiketlerinde farklılıkları anlamaları sağlanır Form üzerindeki resim, etiket kitap sırtı boyanır. |
Boya kalemi Hikaye kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Rafları Keşfetme |
|
Okuma kitapları bölümünü öğrenir Kitap adı ve yazar adını tanımlar Seçtiği kitabı inceler ve içeriğini kavrar Kitap kapağını yeniden tasarımlar |
Okuma kitapları bölümünden bağımsız kitap seçer Kitap adı ve yazar adını forma yazar Seçtiği kitabı okuması veya incelemesi istenir Kitap kapağını yeniden tasarımlaması istenir |
Boya kalemi Hikaye kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Kitap - Kitapdışı |
|
Kitap tanımını öğrenir Kütüphanede bulunan kitapdışı kaynaklarının çeşitlerini öğrenir |
Form üzerine kitap ve kitapdışı resimleri yerleştirilir Kitap kelimesinin anlamı açıklanır Kitabın özellikleri vurgulanır Bilgi taşıyıcı diğer kaynak türleri sorgulanır Form üzerindeki resim |
Boya kalemi |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Görsel Hikayeler
|
|
Dinleme alışkanlığı kazanır Aklında kalan bir bölümü tanımlar
|
Bir hikaye filmi öğrencilere izlettirilir Öğrenciler izler ve izleme sonunda soru cevapla pekiştirilir Öğrenci izlediği filmin en hoşuna giden bölümünü resimler |
Boya kalemi |
2 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Hikaye Dinleme |
|
Dinleme alışkanlığı kazanır Dinlediği hikaye/masalın özelliklerini kavrar Kavradıklarını yansıtır |
Bir hikaye/masal öğrencilere okunur Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir Her bir bölümü ayrı ayrı özellikerine göre resimlemesi istenir. |
Boya kalemi |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Haritalar |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir |
Öğrencilere harita ve atlaslar dağıtılır Öğrenciler kaynakları inceler Kendi haritasını oluşturur. |
Boya kalemi Harita Atlas |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Posterler |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir |
Öğrencilere posterler dağıtılır Öğrenciler kaynakları inceler Kendi posterini oluşturur. |
Boya kalemi Poster
|
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Resimler |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir Yazma alışkanlığı kazanır Kendi hikayesini yazar |
Öğrencilere bir resim gösterilir Resim hakkında açıklayıcı bilgi verilir Kendi hikayelerini yazmaları istenir. |
Boya kalemi Resim |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Resimler |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir Yazma alışkanlığı kazanır Kendi hikayesini yazar
|
Öğrencilere bir resim gösterilir Öğrenci resmi inceler Kendi hikayelerini yazmaları istenir.
|
Boya kalemi Resim |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Kapak |
|
Kapak üzerindeki bilgileri öğrenir Duygu ve düşüncelerini basit cümlelerle aktarır Yazdığı hikayenin kapağını tasarımlar |
Öğrenciler yazdığıkları hikayeyi hatırlarlar veya okurlar Yazdığı hikayenin kapağını tasarımlaması istenir
|
Boya kalemi |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir Kütüphanedeki bölümleri öğrenir Araştırma kitaplarını tanır
|
Araştırma kitaplarını tanımlanır ve sorgulama ile özellikleri bulunur Araştırma kitapları bölümünü incelerler Bir araştırma kitabı seçtirilir Kitap kapağını tasarımlaması istenir |
Boya kalemi Araştırma kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Kitap Adı |
|
Bilgi kaynakları çeşidini öğrenir Kütüphanedeki bölümleri öğrenir Araştırma kitaplarını tanır Kitap adını öğrenir |
Öğrenciler araştırma kitapları bölümünü incelerr Formlar dağıtılır Kitap adının boyanması istenir Kitap adına uygun resim yaptırılır |
Boya kalemi Araştırma kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Yer Etiketleri |
|
Her kitabın konusunu olduğunu öğrenir Yer etiketlerinin özelliklerini tanır Yer etiketlerini tanımlar Sınıflandırmayı kavrar |
Yer etiketleri işlevi ve tanıtımı yapılır Konu/Yer numarası özellikleri vurgulanır Öğrenciler araştırma kitapları bölümünü inceler Öğrenciler iki kitap seçer Seçilen kitapların yer etiketleri forma yazılır, form renklendirilir |
Boya kalemi Araştırma kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Şiir Kitapları |
|
Şiir kitaplarını tanır Dinleme alışkanlığı kazanır Tahminde bulunur
|
Şiir kitapları tanıtılır Öğrencilere şiir okunur Şiir konusunda sorgulama yapılır Öğrenci dinlediği şiiri resimler |
Boya kalemi Şiir Kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Şiir Kitapları |
|
Şiir kitaplarını tanır Dinleme alışkanlığı kazanır Tahminde bulunur |
Şiir kitapları tanıtılır Öğrencilere şiir okunur Şiir konusunda sorgulama yapılır Öğrenci dinlediği şiirindeki öğeleri resimler |
Boya kalemi Şiir Kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Masal Kitapları |
|
Masal kitaplarını tanır Dinleme alışkanlığı kazanır Tahminde bulunur |
Masal kitapları tanıtılır Öğrencilere masal okunur Masal konusunda sorgulama yapılır Öğrenci dinlediği masaslın resmini yapar |
Boya kalemi Masal Kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Masal Kitapları |
|
Masal kitaplarını tanır Dinleme alışkanlığı kazanır Yarım kalan çalışmanın sonucunu tahmin eder |
Öğrencilere bir masal kitabı yarısına kadar okunur Sonucun tahmin edilmesi istenir Basit cümlelerle sonuç yazdırılır |
Kalem Masal Kitapları |
1 ders saati |
1. Sınıflar |
|
Rafları Keşfetme |
|
Araştırma kitapları bölümünü öğrenir Kitap adı ve yazar adını tanımlar Seçtiği kitabı inceler ve içeriğini kavrar Kitap kapağını yeniden tasarımlar |
Araştırma kitapları bölümünden bağımsız kitap seçer Kitap adı ve yazar adını forma yazar Seçtiği kitabı okuması veya incelemesi istenir Kitap kapağını yeniden tasarımlaması istenir |
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
1. Sınıflar |